IMG

IMG
IMG   IMG
  Welcome to GTAForums! Be sure to check out the Grand Theft Auto V Forum.

You are not registered! (If you are, click here to login) Registering is fast, free and easy and allows you to instantly reply to any topic on GTAForums.
Why wait? Click here to register your own unique username and become part of the ever-growing community!

( Log In | Register | Revalidate Validation E-mail )
Quick Log-In:
  IMG

>
  Closed TopicStart new topic

Please check my spanish sentenses 15 pcs.

unnepeve  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 09:35
Quote Post

Crackhead
Group Icon
Group: Members

et.gif

XXXXX

!Hola!

Can someone whos mothertonge is spanish, could tell me the mistakes that the following centenses have? I would be grateful.

¿Cómo es un día normal en mi vida?
Yo me despierto a las seis en punto de la mañana. Yo me visto y salo de casa con mi perro a las seis y diez del la mañana. Y vuelvo a casa a la seis y veinte de la mañana y nosotros, yo y mi perro desayunamos las seis y cuarto menos de la mañana. Yo me lavo los dientes. Yo estudio español y alemán. Yo come es la uno en la punto del a mediodía. Yo va en la universidad a las uno y media de la mediodía. Yo vuelvo a casa a la seis y media de la tarde. Yo ceno a los siete de la tarde. Yo va hace gimnasia a las siete de la tarde. Yo vuelvo a casa a las nueve y media de la noche. Yo me ducho a las diez y diez de la noche. Yo ceno a los diez y media de la noche. Yo lavo los dientes a las diez y cuarto menos de la noche. Yo va a dormir a las once de la noche.
PM

Togrul  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 09:50
Quote Post

Group Icon

jolly-roger.gif

XXXXX

Its good to know many languages, but this is english forum, dont forget that.
PM

Butters 2011  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 09:52
Quote Post

M.O.T
Group Icon

en.gif

XXXXX

Do your own homework ya lazy git. whatsthat.gif
PMXbox LivePlayStation Network

Sauron  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 10:00
Quote Post

Member since '82.
Group Icon
Group: The Precinct

anarchist.gif

XXXXX

Nailed it bro, A+
PM

bluesboyjr  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 12:12
Quote Post

Trevor doesn't wipe.
Group Icon

uk.gif

XXXXX

Well, I can speak English, and I can tell you that you misspelled 'whose', 'mother tongue', and 'sentences'.
PMXbox Live

goin-god  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 12:54
Quote Post

High Roller
Group Icon
Group: $outh $ide Hoodz

ar.gif

Member Award

QUOTE (unnepeve @ Monday, Apr 23 2012, 06:35)
!Hola!

Can someone whos mothertonge is spanish, could tell me the mistakes that the following centenses have? I would be grateful.

Yo me despierto a las seis en punto de la mañana. Yo me visto y salo de casa con mi perro a las seis y diez del la mañana. Y vuelvo a casa a la seis y veinte de la mañana y nosotros, yo y mi perro desayunamos las seis y cuarto menos de la mañana. Yo me lavo los dientes. Yo estudio español y alemán. Yo come es la uno en la punto del a mediodía. Yo va en la universidad a las uno y media de la mediodía. Yo vuelvo a casa a la seis y media de la tarde. Yo ceno a los siete de la tarde. Yo va hace gimnasia a las siete de la tarde. Yo vuelvo a casa a las nueve y media de la noche. Yo me ducho a las diez y diez de la noche. Yo ceno a los diez y media de la noche. Yo lavo los dientes a las diez y cuarto menos  de la noche. Yo va a dormir a las once de la noche.

Do not use Yo in every single sentence. It's not like English, it's not needed. And there are a few errors.

I would rewrite it like this:

Yo me despierto a las seis en punto de la mañana. Me visto y salgo de casa con mi perro a las seis y diez de la mañana. Y vuelvo a casa a la seis y veinte de la mañana. Mi perro y yo, desayunamos a las seis y cuarto de la mañana. Me lavo los dientes. Estudio español y alemán. Como a la una en punto del mediodía. Yo voy a la universidad a las una y media de la mediodía. Vuelvo a casa a la seis y media de la tarde. Ceno a los siete de la tarde. Me voy a hacer gimnasia a las siete de la tarde. Vuelvo a casa a las nueve y media de la noche. Me ducho a las diez y diez de la noche. Ceno a los diez y media de la noche. Me lavo los dientes a las diez y cuarto de la noche. Y por ultimo me voy a dormir a las once de la noche.

I'm not Spanish, so I don't speak pure Spanish. Maybe there is some "Argentinian" in the sentence, but it's spanish anyways!

This post has been edited by goin-god on Monday, Apr 23 2012, 12:56
Users WebsitePMMSNPlayStation Network

Craig  
Posted: Monday, Apr 23 2012, 13:09
Quote Post

Hell Interface
Group Icon
Group: Retired Staff

Member Award

That just about wraps this up nicely.
Users WebsitePMXbox Live

0 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)

0 Members:

Topic Options Closed TopicStart new topic
Search topic for posted by (exact match)

IMG IMG